روز سوم

دوشنبه شب از بومگردی کلودنگ با یک هایلوکس مدل 2009 به سمت روستای دفاری که 6 کیلومتر هم بیشتر با شهر قشم فاصله نداره راه افتادیم. رستوران بادگیر، سوئیت‌های تمیزی رو در حیاطش برای اقامت شب تعبیه کرده. تزیینات جالب و رنگی داخل رستوران، موسیقی زنده و البته کیفیت بالای غذاهای دریایی‌اش از جمله مزیت‌های این مجموعه خدمات گردشگری محسوب میشه.

مجموعه اقامتی پذیرایی

رستوران بادگیر دفاری قشم

مهمترین دلیلی که ما شب به سمت شهر قشم حرکت کردیم، برنامه هرمز بود. سه شنبه قبل از ساعت 7 صبح باید خودمون رو به اسکله شهید ذاکری که شرق جزیره قشم بود می‌رسوندیم. از بومگردی کلودنگ تا این اسکله بیشتر از یکساعت راه بود اما از روستای دفاری کمتر از بیست دقیقه! قشم واقعا جزیره بزرگیه!

ساعت یه ربع به شیش صبح از خواب بیدار شدیم، وسایل رو جمع و جور کردیم تا اینکه ساعت 6:20 سوار ماشین شدیم. اسکله حسابی شلوغ بود، مدتی رو برای خرید بلیت قایق توی صف وایسادم. نفری 15 هزار تومن هزینه قشم به هرمز هستش.

و اما هرمز! بعد از یکساعت قایق سواری تو اسکله هرمز پیاده شدیم. اونجا به صف موتورهای سه چرخ برخوردیم. ما هم که دوتا چمدون همراهمون بود، یکی از راننده‌های موتور سه چرخ اومد جلو، بهش توضیح دادم که ما وسیله داریم و جایی رو لازم داریم که بتونیم هم وسایلمون رو بذاریم و هم لباس عوض کنیم. اونهم در جواب گفت بیاید منزل من! خلاصه ما رو برداشت برد. با این موتور ما 6 ساعت و نیم جزیره زیبای هرمز رو چرخیدیم، صبحانه و ناهار خوردیم و کلی عکس و فیلم گرفتیم.

موتور سه چرخ جزیره هرمز

من از هرمز تعریف‌های زیادی رو شنیده بودم و همینطور عکس و فیلم زیادی دیده بودم، اما راستش وقتی خودم برای اولین بار این جزیره رو دیدم، خیلی خورد تو ذوقم! توقعم یه چیزی فراتر از این بود. اصلا منکر زیبایی‌های خاص این جزیره نمیشم، اما ساختمونهای نیمه کاره و خرابش، کوچه پس کوچه‌های نامرتبش، جاده‌های پر دست اندازش همگی دست به دست هم دادند تا حال منو بگیرن!

ساحل لاک پشتهای هرمز

خلاصه کاربردی: هزینه قایق قشم به هرمز نفری 15 هزار تومن و هرمز به قشم 12 هزار تومن. موتور سه چرخ ساعتی 30 هزار تومان با ظرفیت 4 تا 5 نفر. هر بشقاب ماهی 40 هزار تومن. حرکت قایق از قشم به هرمز از اسکله شهبد ذاکری رأس ساعت 7 صبح و 2 بعد از ظهر.

بعد از اینکه راننده موتور ما رو رسوند به اسکله و ما هم 200 هزار تومن بهش دادیم، سوار قایق شدیم به سمت قشم. چون یکم دیر رسیدیم به قایق مجبور شدیم بریم طبقه پایین. اونجا قشنگ حس قاچاقچیان انسان رو داشتیم. خیلی محیط تنگ و خفه‌ای داشت! اما ما خسته‌تر از این حرفها بودیم. تمام یکساعت رو تو همون وضعیت خوابیدیم.

هرمز جزیره رنگها

قشم معروفه به خرید! ما هم بدمون نمیومد تو بازارش یه چرخی بزنیم. وقتی سراغ بازار رو گرفتیم، گفتن باید برید درگهان! (Dargahan) ما هم ماشین گرفتیم و رفتیم اون سمت! تعداد خیلی زیادی پاساژ بود، که البته بعضیهاشونم قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به تهران داشتند. درگهان محل مناسبی برای خرید پوشاکه البته اگه قصد خرید لوازم برقی رو دارید بهتره برید چند کیلومتر جلوتر! جایی که الآن اسمش یادم نمی‌آد!

شب سوم رو تو بومگردی ناخدا امینی روستای سهیلی جا گرفته بودم. حوالی ساعت 9 شب رسیدیم اونجا. تو همون برخورد اول دو تا چیز حالمو گرفت! اول کثیفی اتاق و مخصوصا سرویس بهداشتی اونجا بود و دوم اینکه شام نداشت! ناخدا امینی به غذاهاش معروفه و روزانه تعداد زیادی تور میان اونجا فقط برای غذا! اما متاسفانه کیفیت اتاقهاش خیلی پایین بود. البته هزینه هر نفر اقامت شب با صبحانه فقط 40 هزار تومن بودش! شب رو نون، پنیر، خیار و مربای هویج زدیم، یکم تو حیاط با صفاش نشستیم، صبح هم همینها رو داشتیم فقط اینکه همسفر من ایندفعه به تاریخ انقضای مربای یکنفرش دقت کرد و متوجه شد که یک ماهی ازش گذشته!

روز چهارم

بعد از صبحانه به قصد جزیره هنگام و البته دیدن دلفین‌ها درخواست ماشین کردیم، دو تا دختر بک‌پکر آلمانی هم توی همون بومگردی بودند. صبح بهشون پیشنهاد جزیره هنگام رو دادم و اونها هم قبول کردند. اینجوری چهار نفره خیط شدیم! یعنی وقتی رفتیم اسکله دیدیم بخاطر شرایط آب و هوایی و باد شدید! هیچ قایقی نمیره سمت هنگام. اونها رو بعد از فرودگاه توی میدون بزرگ پیاده کردیم تا هیچ‌هایک کنند به سمت شهر قشم. میخواستن ساعت 2 بعد از ظهر با قایق برن هرمز.

دختران جوان آلمانی در جزیره قشم

ما هم برای اینکه روز آخر دست خالی برنگردیم بومگردی، با همون ماشین رفتیم بندر لافت! جای تاریخی و قشنگی بود. بادگیرهای منظم و چاه‌های نادری از ویژگی‌های این بندر تاریخی بودش.

ناهار در بومگردی امینی روستای سهیلی

ناهار رو تو بومگردی امینی سفارش دادیم. علی رغم اینکه من این 4 روز همش غذای دریایی خورده بودم، ولی غذاش برام خوشمزه بود. اونجا هم حسابی شلوغ بود، هی تور میومد ناهار میخورد و سریع می‌رفت تا تور بعدی بیاد. بعد از ظهر هم پرواز داشتیم به تهران. در اینجا سفر 4 روزه ما به قشم تموم شد اما کلی خاطره شیرینش برامون یادگار موند.

پرواز ماهان قشم به تهران

اسپارک قشم رو از دست ندین…

در حال حاضر نظری وجود ندارد.